Annyeong
Annyeong Ms Shin blog's . Im Elia Thousand thanks for the one who visited my crazy blog xD . Malaysian kpoppers . Leave your footstep at my cbox . Do follow . KPOP always fighting . Saranghae .


Chit Chat


My Post

Hundred Thanks

Template 100% : Atin Tory
Editor : Elia Tham
Help: ? ? ?
Segmen (Pertama)_My Bias is My Prince_by Filzah
Friday, March 15, 2013 | 9:32 AM | 0 comments



Annyeong :) Online sebenarnya nak bkk Google search pasal benda untuk buka skrap sains . haha xD Tetiba pulak terbukak blog and ternampak segmen nih ^ ^ Daripada takde benda nak tulis , lagi baik join segmen KPOP . yeahh :D Elia bersemangat nak join sbb ada gambar VIXX dekat situ :)) Ravi . The Golden Disk in Kuala Lumpur . Elia tak dapat pergi :'( sad case . Klik banner kalau nak join . Start . 1 and 2 and 3 .



Pada suatu petang yang redup , sambil menikmati secawan teh khas dari Cameron Highland (LOL) dan menikmati pemandangan pantai yang indah di kafe Soo , aku terlihat dia iaitu Dongho . Aku dan Dongho berkawan baik sejak kecil lagi . Kami sering bermain bersama , ketawa bersama dan pergi ke mana mana pun selalu bersama . Sekarang , kami telah dewasa , hal yang sama tetap kami lakukan . Hal ini tidak berpanjangan sehingga dia telah menyukai perempuan lain . Perempuan itu bernama Sidney .  Setiap hari , dia berjumpa dengan perempuan itu hingga tiada lagi masa untuk menemaniku . Mereka bahagia . Dongho tidak tahu bahawa aku menyukainya sejak kecil lagi . Aku hanya diam melihat dia bersama dengan perempuan itu .

 Sebenarnya , perempuan itu berpenyakit . Dia menghidap penyakit jantung . Aku berkawan dengan perempuan itu agar aku juga boleh meluangkan masaku dengan Dongho lagi seperti biasa . Pada suatu hari , aku bertanya kepada Dongho . “ Adakah kita masih boleh berkawan walaupun kau mencintai gadis lain ? ’’ “ Mengapa tidak , kita kan kawan yang paling baik di dunia ini ’’ kata Dongho kepadaku sambil tertawa . Selama ini , Dongho telah menganggap ku seperti adiknya sendiri . Aku dan Dongho selau bermain dia sebuah taman . Taman itu telah lama dibiarkan . Tiada orang yang pergi lagi ke situ . Kami berehat di bawah sebatang pokok yang cukup besar dan rendang . Tiba – tiba , Dongho mendapat panggilan dari bapa Sidney . Dia berkata kepada Dongho bahawa anaknya telah dimasukkan ke hospital .

Dongho berlari meninggalkan ku tanpa berkata apa apa . Lima hari kemudian , Sidney telah keluar dari hospital . Dongho berasa sungguh kasihan melihat Sidney dan ingin membuatnya gembira . Dongho menyuruhku untuk mengajak Sidney ke sebuah restoran yang mewah . Sesampai aku dan kawanku di sana , Dongho telah menunggu kami . Dia menikmati makanannya bersama Sidney . Aku dan kawanku turut makan bersama di meja yang lain . Tiba tiba , tangan Sidney berdarah akibat terkena pisau . Aku dan kawanku membantu Sidney mengubati tangannya . Dengan tidak kusangka , Dongho megguris tangannya juga . Aku berasa terkejut . Dia berkata kepada Sidney bahawa kesakitan yang Sidney lalui harus dilalui oleh Dongho juga . Ketika itu , aku menangis di hadapan mereka .

 Pada saat itulah Dongho tahu bahawa aku menyukai dirinya . Aku berlari ke taman yang biasa ku pergi ketika kita masih kecil . Aku menangis . Tiba tiba , aku mendapat panggilan daripada kawanku bahawa Sidney telah dimasukkan ke hospital kerana penyakitnya . Aku berlari ke hospital tetapi malang kerana aku dilanggar oleh sebuah kereta . Aku dibawa ke hospital yang sama dengan hospital tempat Sidney dirawat . Dongho terejut kerana aku terlibat dalam kemalangan . Doktor berkata kepadaku bahawa kakiku harus dipotong kerana kakiku mengalami cedera yang teruk . Aku tidak rela kakiku harus dipotong . Aku memutuskan untuk mendermakan jantungku untuk Sidney



Setahun kemudian , Dongho dan Sidney hidup normal dan bahagia . Walaupun aku tidak dapat bejumpa lagi dengan Dongho , aku berasa bahagia kerana jantungku berada pada perempuan yang dicintai oleh Dongho . 


 - THE END -

Akhirnya , tamat jugakk . haha xD Sorry kalau ayat agak skema . LOL . Cerita nih Elia buat masa bulan Januari , itu pun sbb Elia nak cuba buat Fanfics . Cerita nih cerita sedih :'( Actually cerita nih berdasarkan sebuah cerita Indon yang bertajuk My Heart . Merapu banyak . Harap boleh menang xD Sorry sbb say tag awak Miss Sehun  . Kbye :) 



Older Post | Newer Post